10 Oktober

Vi har besök av sonen och hans flickvän :) Igår gick de 8 km på gänsen mellan Sverige och Norge för att träna Kent & Micha in för jakten ;) Med sig hem hade de kantareller som vi åt till älgfilén på kvällen.

På eftermiddagen tog vi en tur till köpcentret och hälsade på syster- yster, Annie-pannie :) Där gjordes även några kilo väldigt onyttiga inköp i form av sötsaker :/ Idag har i alla fall jag ovanligt ont i magen.

När alla var i skogen passade jag på att bekanta mig ytterligare med Thyra. Jag var ute flera gånger och lekte med henne lös i hagen. Jag ber henne se mig, följa mig och jag berör henne. Hon är väldigt skör och jag måste läsa av henne exakt för att hon inte ska försvinna för mig. Det här är lite av en utmaning som ägaren sa till mig.
Thyra förstår fort ändå vad jag är ute efter, men hon vågar inte lita på mig fullt ut.
Jag fortsätter att besöka henne flera gånger per dag och det blir bättre och bättre för var gång:)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0