30 juli

Det blev några timmars ridning idag med lektioner och egen ridning.
Kent och jag var ute nu på eftermiddagen och red uppför berget och plockade hjortron som jag kokade och vi åt som kvällmat med gräddglass till. Mums fillibaba!
Det är fantastiskt vackert nu i skogen med all ljung som blommar. Tyvärr hade jag inte med kameran idag så det blev bara bilder i mitt minne ;)
Hästen Demba blev riden idag igen och det gick att starta och svänga henne utan något annat än focus idag. Ett framsteg igen. Hon var lite frustrerad ett tag när jag suttit upp på henne. Demba började krafsa med hoven i gruset och jag fick göra henne uppmärksam på något annat i stället. Risk för att hon lägger sig annars. Men det löste sig och hon fick en annan idé. I morgon fortsätter vi med lite mer ridning från marken för att sedan sitta upp och rida henne en längre stund.
På söndag kommer det en ny liten islandstjej som ska förberedas för inridning och ridas på. Spännande!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0