29 juli, NH- kursen

Självklart så ska datum för NH- kursen vara 14 - 15 augusti.
Kursen vänder sig till alla typer av hästar och människor. Jag kollar vilken nivå man är på och hur kommunikationen fungerar för var och en och så anpassar jag kursen efter det. Om det finns specifika problem så kan jag hjälpa till att lösa dem. Meddela mig gärna innan om det är något särskilt ni vill ha hjälp med.

Idag är Demba riden en längre stund på ridbanan och hon förstod bättre idag vad det handlar om. Vi går långsamt fram och hästen är med på noterna hela tiden. Hellre kvalitet än kvantitet!

Vädrets makter var med oss också. Nu får jag se om turen hänger i och att vi får vara torra på eftermiddagslektionerna. Det lutar åt åska och då rider i alla fall inte jag :) 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0