Dag 2, träning av Mitra!



Idag tog jag Mitra till en arbetsplats där det fanns traktor med skopa, en slags bandvagn, flera bilar och en massa gubbar som jobbade med att ta ned telefonstolpar och kabel. Det var alltså full aktivitet med konstiga ljud och en massa saker som Mitra aldrig sett. Alltså ett ypperligt tillfälle att testa sin häst och mitt ledarskap :)
De 20 min som jag var ute med Mitra igår gav resultat idag. Idag fungerade allt perfekt och hon gjorde allt jag bad om.
Hon gick till arbetsplatsen utan tvekan fast hon såg på långt håll att något var annorlunda och hon stod lugnt och stilla och tittade på vad arbetarna höll på med.
Det är viktigt att kolla hästen från marken och utsätta dem för sk. "farliga" saker så mycket som möjligt. Det minskar risken att hästen blir skrämd när du träffar på ovanliga saker senare när du sitter på hästen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0