6 augusti, att följa- övningar

Det finns en del att göra med den lilla vildhästen, Festi!

Jag vill att hästen följer mig vart som helst, genom, under, över, in i och förbi saker som kan verka skrämmande för hästen. Här får jag Festi att gå över vattenmattan för egen maskin, alltså slak lina :) Det tar sin tid ibland, men hemligheten är att hästarna själva får lösa problemet.
Människor håller ofta fast sina hästar och vågar inte lita på dem. Alltså finns det ingen anledning för hästen att lita på människan heller.
En häst som följer sin människa gör det med slak lina och den litar på att det vi ber om kommer den att överleva.
När det här fungerar kommer jag att begära att hästen ska gå före mig och jag följer den.

Kommentarer
Postat av: Arneadine

I came upon this site a while back, I love it. It is great for anyone who interested in this subject. It is in my favorites. Thanks, you done a superb job!

2011-01-27 @ 08:46:11
URL: http://arneadine.blogstie.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0