1 augusti, en gammal bekant har dykt upp

Så har hon då anlänt, Festi, som jag träffade för första gången för 2 år sedan. Då var hon en vildhäst från Island Hon är född i det fria på Island och hade inte haft någon mänsklig kontakt förrän de fångade in henne och förde henne hit till Sverige. Det var en spännade upplevelse att hjälpa ägarna med henne.
Men nu är hon här och ska ridas in :)

Demba har jag ridit från marken idag ute på vägen och samtidigt tränat lite bilvana. Det gick bra som vanligt.

Det mesta fodret är hämtat och Kent har hjälpt mig med att laga en del saker på gården. Även trädgården har fått sig en upplyftning och det ser ganska trevligt ut här nu.

Kommentarer
Postat av: Dan Berntsson

Måste vara trevligt att jobba med NH med en vildhäst som kan språket, jag hittade din blogg när jag sökte efter NH bloggar, är själv såld i ämnet, gick en kurs hos Mats Gerhardsson i Töreboda som i sin tur gått alla steg hos Jaana Hainola Creative.

Jag kommer att följa din blogg framöver, jag har börjat bygga lösdrift och kommer att syssla med NH uteslutande i all hästhantering , vad enkelt det är när man talar samma språk.

Festi verkar veta vem som bestämmer och vem man kan lita på.

2010-08-01 @ 22:40:08
URL: http://dberntss.blogspot.com
Postat av: CHW

Spännande med ny träningshäst! Blir alltid lika varm i hjärtat när du skriver att Demba varit duktig :)

2010-08-02 @ 08:54:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0